fredag

"Jag vill bara fullborda mitt lopp" - Apg 20

Bibelläsning Apostlagärningarna 20
"Jag vill bara fullborda mitt lopp och det uppdrag som jag har fått av herren Jesus: att vittna om Guds nåderika evangelium." (Apg 20:24)

Paulus var fokuserad. Han visste vad han ville. Han visste vad han var till för. Han säger till och med: "Men jag anser inte att mitt liv har något värde för mig; jag vill bara fullborda mitt lopp..." (Apg 20:24)

I Apg 20 ser vi tydligt hur han outtröttligt fullgjorde sitt uppdrag att predika:
"...fortsatte han att tala ända till midnatt" (Apg 20:7 FB)
"Jag har predikat och undervisat, offentligt och i hemmen." (Apg 20:20 FB)
"Jag har inte tvekat att predika för er hela Guds vilja och plan" (Apg 20:27 FB)

Paulus var fokuserad. Hela hans liv gick ut på att fullborda hans liv och hans uppdrag.

Varje människa har ett uppdrag.

Vad är mitt uppdrag?
Hur kan jag fullborda mitt lopp i dag?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar